חומצה פולית בהריון

ברוקולי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest

חומצה פולית היא ויטמין מקבוצת ויטמיני B. החיונית לבניית ה-DNA ,לחומצה הפולית

תפקיד חשוב בבניית התאים. בשבועות הראשונים להיריון מתפתחים איברי הגוף של העובר ובכללם המוח.

במידה ויתרחש פגם בהתפתחות תאים אחדים בשלב מוקדם של ההיריון – עוד לפני שהאישה יודעת שהיא הרה –הדבר עלול לגרום למום במערכת שלמה. התעלה העצבית נסגרת כבר בשבוע השלישי או הרביעי לאחר ההפריה, ומום בה או במוחו של העובר עלול להביא לנכות קשה, למחלות ואפילו למוות. חומצה פולית מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון למומים בתעלה העצבית.

חשוב מאוד ליטול חומצה פולית, מדי יום, עוד לפני הכניסה להיריון ובשלושת החודשים הראשונים להיריון.

מומלץ להמשיך ליטול חומצה פולית גם בהמשך ההיריון לצורך התפתחות העובר וגדילתו הנאותה, ועל מנת למנוע אנמיה אצל האישה ההרה. לאור העובדה שבמקרים רבים ההיריון אינו מתוכנן, מומלץ ליטול חומצה פולית בכל יום לאורך כל גיל הפוריות.

 

הכמות המומלצת היא כדור של 400 מיקרוגרם מדי יום בתקופת הפוריות.

 

חומצה פולית נמצאת בירקות עליים ירוקים – חסה, כרוב, תרד, וברוקולי; בקטניות ובדגנים מלאים, בפירות הדר; ובמזונות מועשרים. אבל חשוב להדגיש שהחומצה הפולית הטבעית הנמצאת במזונות אינה תחליף לנטילת חומצה פולית בטבליות, שרק היא נספגת בגוף במלואה.

חומצה פולית טבעית (FOLAT) קשורה לקבוצת מתיל ולכן היא יכולה להיספג בגוף באופן מידי. לעומת זאת חומצה פולית סינתטית (FOLIC ACID) אינה מחוברת לקבוצת מתיל.

משמעות הדבר שאנזים מסוים בגופנו צריך להתחבר לחומצה הפולית הסינתטית ולהפוך אותה לחומצה פולית טבעית.
הבעיה היא שאצל חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה, החומצה הפולית הסינתטית מצטברת בגוף ולא הופכת לצורה הפעילה החיונית לתפקוד הרקמות.

אז חשוב לפני שנוטלים חומצה פולית לשים ? אם היא על בסיס FOLATE, או FOLIC ACID.
מומלץ להשתמש בתוסף על בסיס FOLATE

קיימים בשוק מס' חברות המשווקות חומצה פולית על בסיס טבעי.

דולה

השאירי אימייל ואחזור אליך בהקדם

Share this post with your friends

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סגירת תפריט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp